Salgsbetingelser

Generelle opplysninger
Når du handler hos Balconyliving.no, handler du med:
Balcony Living Cph ApS
CVR: 34710260
Butikk: Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg, Danmark
Lager: Lunikvej 2A, 2670 Greve, Danmark
Mail: info@balconyliving.no
Tlf.: +45 52585867 (Telefontid er mandag-torsdag kl. 9.30-15.00 samt fredag kl. 9.30-14.00)

Betaling
Hos Balconyliving.no kan det betales med:
Klarna
Visa
Visa/electron
Mastercard
Maestro
JCB
Bankoverførsel - ved bankoverførsel kan det ikke gjøres innsigelser.

Det er ikke gebyr forbundet med betalinger hos Balconyliving.no
Beløpet belaster ikke kontoen din før varen er sendt. Det kan aldri belastes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Levering
Du skal betale frakt for å få varene dine levert. Frakten avhenger av pakkens vekt og størrelse. Innfortolling er inkludert i fraktprisen - det kommer med andre ord ingen ekstra omkostninger på forsendelsen enn den oppgitte fraktpris.

Fraktpriser kan i perioder være lavere på grunn av forskjellige kampanjer. Fraktpriser vil aldri overstige de prisene som er oppgitt.

Fraktpriser:
Opp til 10 kg: 410 kr.
Opp til 70 kg: 660 kr.
Over 70 kg: 950 kr.

Det betales ikke frakt på varekjøp over 5000 kr.

Levering skjer med Bring. Leveringstiden er 7-14 dager.

Husk å sjekk varen for skader innen du underskriver fraktbrevet. Eventuelle skader skal noteres på fraktbrevet, og reklamasjon skal skje senest 5 dager etter mottagelse.

Hvis du angrer på kjøpet (Angrerett)
Angrer du på noe du har kjøpt? Da kan du med fordel benytte returguiden på balconyliving.no/returguide for å få raskest mulig behandling av saken.

Du har 30 dagers angrerett når du handler på balconyliving.no. Angreretten utløper 30 dager etter den dagen du mottok varen din.
Du skal innen 30 dager fra mottakelse gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet. Du skal sende beskjeden på balconyliving.no/returguide eller på e-post, info@balconyliving.no. I beskjeden skal det tydelig fremgå at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du kan ikke angre på kjøpet ved å nekte å motta varen, uten samtidig å gi tydelig beskjed til oss om at du angrer. 

Selv om du angrer på kjøpet, bør du allikevel hente pakken, og sørge for returforsendelse til oss. Pakker som nektes å bli mottatt, eller ikke avhentes, pålegges et behandlingsgebyr på kr 450. Ved julegavekjøp (kjøp mellom 1. desember og 23. desember), er det utvidet angrerett til 31. januar. 

Returnering
Vil du returnere noe? Da kan du med fordel benytte returguiden på balconyliving.no/returguide for å få raskest mulig behandling av saken.
Du skal sende ordren i retur til oss uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du meddelte oss at du ønsket å angre på kjøpet. Du skal selv stå for utgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du selv ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunktet som varen ble levert til deg.

Visse varer kan på grunn av varetype ikke returneres med normal post. Dette gjelder for større hage- og balkongmøbler.
Hvis du angrer på kjøpet, skal varen returneres til lageret vårt i Danmark:

Balcony Living Cph ApS
Lunikvej 2A
2670 Greve
Danmark

Bemerk vennligst at pakken skal sendes med postomdeling, og den kan ikke sendes pr. postoppkrav.

Vedlegg et utfylt angrerettskjema, som du finner her: balconyliving.no/angrerettskjema.

Varens tilstand når du sender den retur
Du hefter kun for eventuelle forringelser av varens verdi som skyldes annen håndtering av varen enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper, og den måte den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen er avprøvd utover det som er beskrevet ovenfor, betrakter vi varen som brukt. Det betyr at hvis du angrer kjøpet, vil du kun få en del, eller ingenting, av kjøpesummen tilbakebetalt, avhengig av varens handelsmessige verdi.

For å få refundert hele kjøpesummen, kan du avprøve varen slik man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i egentlig bruk.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på kjøpet, får du naturligvis det innbetalte beløp refundert. I tilfelle av verdiforringelse som du selv hefter for, fratrekkes dette. 
Hvis du benytter angreretten, refunderer vi hele innbetalingen din, inkludert fraktkostnader. Imidlertid refunderes ikke ekstra omkostninger som følge av at du har valgt en annen form for frakt enn den billigste standardleveringen vi tilbyr. Fraktkostnader refunderes ikke hvis det bare er en del av ordren som du angrer på. 
Returner varen uten unødvendig forsinkelse, og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har mottatt beskjed om at du angrer på kjøpet. 
Vi gjennomfører tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du klart og tydelig har samtykket i noe annet.

Vi tilbakeholder refunderingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du på forhånd har fremlagt dokumentasjon på at varen er sent i retur til oss.

Hvis det er feil eller mangel ved varen (Reklamasjonsrett)
Er det feil eller mangel på varen? Da kan du med fordel benytte returguiden på altanbutikken.dk/returnering for å få raskest mulig behandling av saken.

Regler for mangler kan anvendes på varekjøpet.

Når du handler hos Balconyliving.no har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake, eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, eller annen adferd som kan ha vært skadelig for produktet.

Hvor raskt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget en feil eller mangel ved varen. Hvis du reklamerer i løpet av to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine reelle fraktkostnader.
Returvarer skal sendes til laget vårt i Danmark:

Balcony Living Cph ApS
Lunikvej 2A
2670 Greve
Danmark

Bemerk vennligst at pakken skal sendes med postomdeling, og den kan ikke sendes pr. postoppkrav.
Husk at varen alltid skal returneres i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for avsendelse slik at vi kan refundere omkostningene til frakten, hvis dette er avtalt.

Ved returnering, trenger vi følgende informasjon:
Når du returnerer varen, skal du opplyse ordrenummer, og så detaljert som mulig forklare hva som er problemet. Vedlegg gjerne bilder. Dette er ikke et krav, men det letter saksbehandlingen, og minimerer reklamasjonens ekspedisjonstid. Den raskeste behandlingstiden får du ved å benytte returguiden på balconyliving.no/returguide.

Personlige opplysninger (persondatapolitikk)
Du skal registrere deg som kunde hos oss for å handle hos Balconyliving.no. Til det har vi bruk for følgende opplysninger om deg:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-post

Formålet med å registrere personopplysninger er for å levere deg varer. Personopplysninger registreres hos Balcony Living Cph ApS i 5 år, og deretter slettes de.

Når det innsamles personopplysninger via vår website, sikrer vi at det alltid skjer med ditt tydelige samtykke, slik at du er informert om presis hvilke opplysninger som innsamles, og hvorfor.

Bedriftens ledelse har adgang til de opplysninger som registreres om deg.

Den dataansvarlige hos Balconyliving.no er Hans Kristensen, tlf: +45 40592800.
Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
Vi sender ikke kundeopplysninger kryptert.

Balconyliving.no selger, videreformidler, eller bytter ikke personopplysninger til tredjepart, og vi registrere ingen personfølsomme opplysninger.
Når du er registrert hos Balcony Living Cph ApS, kan du når som helst kontakte oss for å gjøre innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger vi har registrer om deg. Disse rettigheter har du ifølge Personopplysningsloven. Henvendelser vedrørende registrering skal rettes til Balcony Living Cph ApS.

Klage på kjøp
Hvis du vil klage over kjøpet, skal du rette henvendelse til info@balconyliving.no.

Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du innsende klage på EU-Kommisjonens online klageportal, som du finner her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO