Salgsbetingelser

Handelsbetingelser:

 

Generelle opplysninger

Balcony Living

CVR 34710260

Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg

E-post: info@balconyliving.no

TLF: + 45 40592800

 

Betaling

På balconyliving.no kan det betales med:

Dankort

Visa

Visa Electron

MasterCard

Mastercard DK

Maestro DK

Bankoverføring: Ved bankoverføring er du ikke beskyttet av «Indsigelsesordningen».

 

Det beregnes ikke gebyr ved betaling på www.balconyliving.no

 

Beløpet heves først fra ditt kort når varene sendes fra balconyliving.no

 

 

Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

 

Levering

For å få varene dine levert skal du betale frakt. Frakten avhenger av pakkens vekt og størrelse.

 

Fraktpriser :

Opp til:

 

 0. - 10 kg                  321   kr.

10 - 70 kg                  513   kr.

70 -100 kg.                770   kr.

 

Ved kjøp på kr. 6411 NO.KR eller over, beregnes det ikke et fraktgebyr.

Levering skjer med GLS eller anden transportør. Leveringstiden er 7-14 dager.

Husk å sjekke varen for skader før fraktbrevet underskrives. Ved skader skrives dette på fraktbrevet, og reklamasjon mot transportør bes utført senest 5 dager etter mottak av varene. 

 

 

 

 

Hvis du angrer på kjøpet (angreretten)

Du har 30 dagers angrerett når du handler på www.balconyliving.no

Angreretten utløper 30 dager etter den dagen du har mottatt din vare.

 

Du skal, innen 30 dager fra mottak av varen, meddele oss om at du ønsker å benytte angreretten på kjøpet. Meddelelsen skal sendes på e-post til: info@balconyliving.no. I meddelelsen skal du gjøre tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte angreretten. Du kan ikke angre kjøpet ved kun å nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre i retur til oss, uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å angre på kjøpet. Du skal dekke de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig inn. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft av deres art ikke returneres med normal post. Dette gjelder for større hage- og terrassemøbler. Utgiftene for returnering forventes å høyst beløpe seg til ca. kr. 500

 

Varens stand når du sender den i retur

Du hefter kun for eventuell forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering, enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

 

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt, hvilket betyr at du ved å angre på kjøpet, kun får en del eller ikke noe av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.

 

For å motta hele kjøpsbeløpet i retur, må du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk.

 

Tilbakebetaling a kjøpsbeløpet

Hvis du angrer på ditt kjøp, får du naturligvis det beløpet du betalte til oss tilbake. I tilfelle av en verdiforringelse, som du hefter for, trekkes denne fra kjøpsbeløpet.

 

 

 

Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge av ditt eget valg av annen leveringsform enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har mottatt meddelelsen om din beslutning om å angre denne avtalen. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmetode som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har innvilget noe annet.

 

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen det har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

 

Hvis du angrer på kjøpet, skal varen sendes til:

 

Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg, eller etter avtale ved større sendinger, til vårt lager i Herlev, Marielundvej 50 B, 2730 Herlev. Danmark.

 

Hva skal jeg sende med tilbake?

Du skal legge ved en kopi av ordrebekreftelsen.

 

NB! Vi mottar hverken pakker uten omdeling, eller pakker sendt pr oppkrav. 

 

Hvis det er noe galt med varen (reklamasjonsrett)

Kjøpslovens regler for mangler kan anvendes på varekjøp.

 

Når du handler på balconyliving.de/se/no har du selvfølgelig 24 måners reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

 

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadevoldende adferd.

 

Hvor raskt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor “rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fraktomkostninger.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktomkostninger.

 

 

Varen sendes til:

Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg, eller etter avtale ved større sendinger  til vårt lager i Herlev , Marielundvej 50 B , 2730 Herlev, Danmark.

 

Vi har bruk for følgende informasjon når du sender varen til oss

Når du returnerer varen, bes du opplyse hva problemet er, så detaljert som mulig.

 

Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling og minimerer ekspedisjonstiden for reklamasjonen.

 

NB! Vi tar ikke imot pakker sendt pr oppkrav eller lignende.

 

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje og husk å få kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene dine.

 

 

Hva vi gjør med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du kan inngå avtale med oss på balconyliving.de/se har vi bruk for følgende opplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-postadresse

 

Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg.

 

Personopplysningene registreres hos Balcony Living og oppbevares i fem år, deretter slettes opplysningene.

 

Når det samles inn personopplysninger via vårt nettsted, sikrer vi at det alltid skjer med avgivelse av ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

 

Virksomhetens ansvarlige ledelse har adgang til de opplysningene som registreres om deg.

 

Den dataansvarlige på Altanbutikken.dk er Hans Kristensen, tlf: +45 4059 2800

 

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.

 

Vi overfører ikke kundeopplysninger kryptert.

 

Opplysninger avgitt til balconyliving.no gis ikke videre, eller selges ikke, på noen måter til tredjemann og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

 

Som registrert hos Altanbutikken Aps har du alltid rett til å gjøre innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Altanbutikken Aps.

 

Klagemuligheter

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, skal du rette henvendelsen til Balcony Living, tlf: +45 5258 5867 eller +45 40592800 eller e-post info@balconyliving.no Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du levere en klage til det relevante ombudet, så sant betingelsene er oppfylt.

Forbrukerrådet: www.forbrukerradet.no

 

Standard angrerettsskjema

(Dette skjemaet fylles ut og returneres - kun - hvis angreretten gjøres gjeldende.)

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

Faks: XXXX XXXX

E-post: xxxx@xxxx.dk

 

Jeg meddeler hermed at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/ytelser:

Bestilt den:

Mottatt den: 

Forbrukerens navn:                     

Forbrukerens adresse:               

Forbrukerens underskrift (kun hvis formularets innhold meddeles på papir):                          

Dato: 

Handelsbetingelsene ble sist oppdatert den 25. september 2015.